قرآن ؛ دنیای نوین در انتظار شماست  ! 

زمانی که شما به سوی قرآن می آیید ، قدم به سوی دنیای جدید بر می دارید . هیچ اقدام مهم شما در زندگی والاتر ، مهم تر ، ظریف تر ،ظریف تر، بابرکت تر و سودمند تر از سفر به سوی قرآن و شناور شدن در دریای بی کران قرآن نمی تواند باشد . این سفر شما را به درون شادی ها و گنجینه های ارزشمند پایان ناپذیری سوق خواهد داد که آفریدگارتان برای شما و تمامی بشریت فرستاده است . در این جا جهانی از گنجینه های غیر قابل وصف علم و دانش خواهید یافت ،که در جاده های زندگی ، شمارا راهنمائی خواهد کرد و به اندیشه و کردار شما شکل صحیحی خواهد بخشیددر واقع زندگی با قرآن حس را به تحرک در می آورد ، به قلب گشایش می دهد ، و به روح شفافیت می بخشد ……. إن الله لا یغیر ما بقوم حتى یغیروا ما بأنفسهم …..﴿﴾…… در حقیقت، خدا حال قومى را تغییر نمى دهد تا آنان حال خود را تغییر دهند…….. سوره ، رعد آیه ۱۱).

  امت اسلامی نیازمند روح تازه ای است که در کالبدش دمیده شود ، به واسطه آن بیدار گشته و او را به کار و تلاش در راه رضای خدا وا دارد ،حال منبع یگانه و کامل که مدام احساسات را برانگیخته ، تارهای  قلب را نواخته ، و نیرو و توان روحی تولید نماید. آن منبع یگانه ای که همه ی این خصوصیات را در برگیرد چیست ؟

آیا خداوند مارا بدون آن معجزه و یا منبع این گونه رها می کند؟  آیا همین حالا وجود دارد یا باید در شوق وصالش بسوزیم ؟

بی گمان خداوند بندگانش را این گونه  رها نمی کند که دست و پا گم کرده و بی هیچ فایده ای به دور خود بچرخند ، در حالی که مهربانی و رحمت را برخود واجب گردانیده…..

اگر با هم در این موضوع بیندیشیم ، و احسان پیوسته خداوند بر بندگانش را به یاد آوریم ، خود را در برابر حقیقتی آشکار می بینیم آن حقیقت این است که باید این معجزه هم اینک در میان ما موجود باشد .

آری …… این چنین است اما آن را نمی شناسیم یا ارزشش را درک نمی کنیم ، و بر اساس جوهر و ماهیت آن تعامل نمی کنیم اما بی شک آن معجزه موجود است…. آن معجزه چیست ؟!   

خداوند این معجزہ را به زمان و مکان خاص و حتی شخص پیامبر اکرم ( ص) مرتبط نگردانیده که با وفات ایشان زمان أن معجزه نیز به سر رسد….بلکه آن را مناسب و درخور همه ی زمان ها ومکان ها تا برپایی قیامت گردانیده است…… آگاه باشید خودتان را با این معجزه آشنا کنید ؛ خواننده گرامی شاید از این که متوجه شوی که آنچه ما در جست وجوی آنیم میان خودمان موجود است تعجب کنی ….. برای یافتن جواب نیازی نیست که دورتر بروید . به جستجو در دل خود بپردازید ، رفتار خود را بررسی کنید.   آری ، تو مقداری در این خصوص معذوری ، و چرا این گونه نباشد در حالی که ما این معجزه را رها کرده آیم ، و شیوه غلط در تعامل با آن به ارث برده ایم …..!!  این معجزه این توانایی را دارد تا امت بیش از یک ملیارد و سیصد میلیون نفری به دور آن جمع شوند !!   اگر در تمام چیزهایی که در اختیار ماست به جستجو بپردازیم تنها یک چیز را می توانیم بیابیم که همگان از او داوری بطلبند…… آری آن معجزه قرآن کریم است .!

قدرت تاثیرگذاری این معجزه ( قرآن ) به گونه ای بوده که موی سر پیامبر اکرم صلی الله علیه و سلم را سفید کرده است . این ابوبکر صدیق رضی اللہ عنہ است که به پیامبر ( ص) میگوید؛ ای پیامبر (ص) موهای سرت سفید شده است ،و پیامبر اسلام فرمود : ( سوره های هود، واقعه،مرسلات ، إذا الشمس کورت مرا پیرکردند) /صحیح بخاری .

دایره ی تأثیر گذاری این معجزه نیرومند به حدی است که تنها بر آدمیان محدود نمی شود بلکه هنگامی که گروهی از جن بدان گوش فرا دادند چنین گفتند : قل أوحی إلی أنه استمع نفر من الجن فقالوا إنا سمعنا قرآنا عجبا ﴿﴾  بگو: «به من وحى شده است که تنى چند از جنیان گوش فرا داشتند و گفتند: راستى ما قرآنى شگفت آور شنیدیم.(سوره جن آیه ۱)

یهدی إلى الرشد فآمنا به و لن نشرک بربنا أحدا  ()  [که ] به راه راست هدایت مى کند. پس به آن ایمان آوردیم و هرگز کسى را شریک پروردگارمان قرار نخواهیم داد. (سوره جن آیه ۲).

پیام این دو آیه این است ؛ قرآن کتاب شگفتی است که عقل محدود بشر نمی تواند ابعادش را درک کرده و میزان قدرت تاثیرگذاریش را دریابد

 

موضوعات: گزارشات فرهنگی مدرسه  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...