توصیه های برای قلب شما در حالت استراحت!


روغن ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا-3 است و مفید بودن آن برای سلامت قلب تایید شده است. روغن ماهی می تواند به تنظیم میزان ضربان قلب در حالت استراحت نیز کمک کند و آن را در محدوده ای خوب و پایین نگه دارد.
حفظ میزان خوب ضربان قلب در حالت استراحت برای سلامت بلند مدت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و روش های بسیاری برای تحقق این هدف وجود دارند که از آن جمله می توان به ورزش های هوازی، خواب کافی، دریافت ماساژ، افزودن روغن ماهی به رژیم غذایی، دفع ادرار به طور منظم، ترک سیگار، کاهش استرس و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از “ارگانیک فکتس"، هنگامی که ورزش می کنیم یا در حال انجام فعالیتی جسمانی هستیم، ضربان قلب افزایش می یابد. شرایطی مشابه هنگامی که دچار استرس می شویم، هیجان زده می شویم، و یا شخصی خاص را می بینیم، رخ می دهد. در شرایطی که افزایش ضربان قلب در برخی شرایط طبیعی و عادی است، حفظ ضربان قلب در حال استراحت در محدوده ای قابل کنترل اهمیت دارد. نرخ بالای ضربان قلب در حال استراحت می تواند نشانه بیماری قلبی و انواع دیگر مسائل سلامت باشد و از این رو حفظ میزان پایین ضربان قلب در حال استراحت بسیار مهم است.
تپش قلب بر مبنای ضربه در دقیقه اندازه گیری می شود و ضربان قلب در حال استراحت میزان تپش قلب در شرایطی است که بدن کاملا در حالت استراحت قرار دارد. تصور کنید در دفتر کار خود روی صندلی نشسته اید و فعالیتی بدون استرس و در کمال آرامش انجام می دهید، اما با این وجود قلب شما همچنان به شدت می تپد. این فشار غیر ضروری در بلند مدت فرسودگی قلب را موجب می شود و همچنین نشانه ای هشدار دهنده از وجود مشکل احتمالی در سیستم قلبی عروقی شما است.
میزان ضربان قلب در حالت استراحت با افزایش سن به سمت بیشتر شدن تمایل دارد، اگرچه ژنتیک و سبک زندگی نیز نقشی کلیدی در این زمینه ایفا می کنند.
داروهایی مشخص که می توانند میزان ضربان قلب در حالت استراحت را کاهش دهند در دسترس هستند اما دستکاری مصنوعی و دارویی بدن بدون تجویز پزشک توصیه نمی شود، به ویژه این که راهبردهای سبک زندگی و تناسب اندام بسیاری وجود دارند که می توانند به کاهش ضربان قلب در حالت استراحت کمک کنند. در ادامه با برخی از این روش ها بیشتر آشنا می شویم.
افزودن روغن ماهی به رژیم غذایی
روغن ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا-3 است و مفید بودن آن برای سلامت قلب تایید شده است. روغن ماهی می تواند به تنظیم میزان ضربان قلب در حالت استراحت نیز کمک کند و آن را در محدوده ای خوب و پایین نگه دارد. در حقیقت، روغن ماهی می تواند به عصب واگ کمک کند تا در قلب عملکرد کارآمدتری داشته باشد و ضربان قلب در حالت استراحت را برای مدت طولانی‌تر پایین نگه دارد. افزون بر مکمل های روغن ماهی، شما می توانید ماهی های چرب مانند سالمون و تن را به رژیم غذایی هفتگی خود اضافه کنید.

ادامه مطلب :

توصیه های برای قلب شما در حالت استراحت!

صفحات: 1 ·

موضوعات: گلچین  لینک ثابت
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: مهنــــا [عضو] 

سلام و عرض ادب
ان شاءالله همیشه سلامت باشید وبرقرار زیر لوای آقا امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف

1395/07/11 @ 23:38
نظر از: مرکز تخصصی تفسیر شاهین شهر [عضو] 
5 stars

حسین علیه السلام از من است و من از حسینم، خداوند دوست بدارد، هر که حسین را دوست بدارد.پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم

1395/07/11 @ 13:51


فرم در حال بارگذاری ...