استرس مزمن چه مشکلاتی برای ما پیش می آورد؟

استرس بسیار شایع است و خیلی ها را درگیر کرده است، و البته خیلی از افراد استرس مزمن دارند.

درمان استرس مزمن

استرس مزمن بسیار شایع است و خیلی ها را درگیر کرده است، و البته خیلی از افراد استرس مزمن دارند.استرس مزمن چه عوارضی دارد؟

روند رو به رشد تکنولوژی و افزایش مشکلات و گرفتاری های زندگی و در کنار آن بی توجهی به مقوله آرامش در کنار آسایش،جامعه را به سمت افزایش استرس منفی سوق می دهد.

استرس، یک کلمه سرشار از بار منفی به همراه احساسات نا خوشایند، اینطور نیست؟همیشه  وجود دارد،البته بدهم نیست.بدون آن، نمی توانیم انگیزه خودراحفظ کنیم وباارده کاری پیش برویم.

 

هر چند که پذیرش پدیده آسایش در جوامع در حال توسعه نیزخود چالشی دیگر در بر داردکه مورد بحث این مقاله نیست اما اهمیت موضوع و پیامدهای ناشی از استرس آدمی را وا می داردتا استرس را به خوبی بشناسد و با افزایش آگاهی و دانش خوددر این زمینه از عواقب احتمالی زندگی های اجتماعی که در پستی و بلندی های زندگی بر سر راه آدمی به ناچار قرار می گیرد

 

کنترل استرس مزمن

بکاهد، همچون مرگ فرد مورد علاقه (همسر، فرزند)، از دست دادنهر چیزی که برای فرد ارزشمند باشد، آسیب ها یا بیماری های شدید،اخراج یا تغییر شغل ، نقل مکان کردن به یک شهر یا استان جدید،مشکلات جنسی زوج ها، ورشکستگی مالی یا مقروض شدن شدید به بانک،تعارض مدام بین فرد و یکی از اعضای خانواده و دوست نزدیک یا همکار، خستگی دائمی ناشی از استراحت ، خواب یا تفریح ناکافی .

علل استرس

استرس، یک کلمه سرشار از بار منفی به همراه احساسات نا خوشایند،اینطور نیست؟ همیشه  وجود دارد، البته بد هم نیست. بدون آن،نمی توانیم انگیزه خود را حفظ کنیم و با ارده کاری پیش برویم. سطح مشخصی از ان به ما کمک می کندتا با محیط اطراف سازگار شده و به درستی حرکت کنیم.استرس های مزمن می توانند کمی نگرانی ایجاد کنند و به شیوه های مختلف بر کیفیت زندگی تاثیر بگذارند.

چگونه می توانید تشخیص دهید از شما از نوع خوب است و یا مزمن؟بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه استرس مزمن می تواند کیفیت زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهدو چرا به طور طبیعی می خواهیم که در زندگیمان میزان کمی از ان  وجود داشته باشد.

استرس خوب چیست؟ در حالی که ان تا به حال به عنوان یک امر مفید تلقی نشده است،اما هر یک از ما می دانیم به دلیل واکنش به این مسئله در موقعیت کنونی قرار گرفته ایم.اجدادمان نیز با واکنش هایی نظیر مبارزه، فرار و تهدید زندگی کردند و زنده ماندند.حال اینکه این امر مربوط به غذا یا تهدیدات فیزیکی بوده یا نه مسئله ای استکه مرکز برجسته علمی فرانکلین آن را مشخص کرده است.

با تولید آدرنالین و کورتیزول در بدن، فشار خون، تنفس و ضربان قلب افزایش می یابد.مکانیسم اصلی کورتیزول این است که باعث افزایش قند خون یا گلیسمی می گردد.آدرنالین نیز باعث افزایش ضربان قلب، انقباض عروق و انبساط راه های هوایی شدهو در بروز واکنش جنگ و گریز سیستم عصبی سمپاتیک اثر می گذارد.این هورمون معمولا در مواقعی که فرد هیجان بالا را تجربه می کند در بدن ترشح می شوند.

درمان استرس

جریان خون که در بدن کاهش می یابد در نهایت آستانه تحمل درد نیز بالا می رود.در طول یک بحران واقعی، واکنش های شما در پایان کار سبب معکوس شدنبرخی فر آیند ها خواهد شد. شما می توانید مسئله را حل و فصل کنید یا از آن بگریزید،و سپس به راحتی در کنار عزیزانتان به استراحت بپردازید.یا می توانید از طریق قدم زدن سطح آدرنالین و هورمون های خود را تنظیم کنید

موضوعات: گزارشات فرهنگی مدرسه  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...