نشانه ها و خصوصیاتی از مردان آخرالزمان (مردان زن نما)

روی آوردن به خصوصیات زنانگی، قحط غیرت، قرار دادن زنان به عنوان قبله!

 

مردان آسيب ديده در آخر الزمان
جامعه اسلامی تركيبی است از انسان‏هايی كه در آن زندگی می‏كنند، اعم از مردان و زنان. پس مسلماً آسيبی كه در آخرالزمان اتفاق می‏افتد هم در مورد مردان صادق است و هم زنان.
در اين جا می‏خواهيم ببينيم در روايات ما برای مردانی كه در آخر الزمان دچار آسيب شده‏اند چه نشانه‏ هايی ذكر شده‏است.

.

روايت اول كه بسيار تكان دهنده است، از پيامبر بزرگوار اسلام (ص) نقل شده است. به عنوان مقدمه بگوييم كه معمولاً اسلام توقعش از مرد اين است كه حس غيرت دينی و مهابت الهی داشته باشد…

.

اطلاعات رسيده حاكی است كه در سيمای مبارک خود امام زمان (ع) هم مهابت الهی وجود دارد. يعنی در چهره مبارك امام زمان (ع) در عين ملاحت و شيرينی، نوعی مهابت و ترس الهی هم وجود دارد. و تركيبی از ملاحت و مهابت در آن ديده می‏شود. امّا در آخرالزمان بنابر آنچه از روايات به دست می‏آيد اگر شما در بين 20 مرد كمتر يا بيشتر، چهره‏ هايی را مورد ارزيابی و شناسايی قرار دهيد نمی‏توانيد كسی را پيدا كنيد كه در چهره‏ اش هيبت و مهابت الهی و آثار ترس از خداوند وجود داشته باشد.

.

آنچه كه در سيمای اوليای الهی مشهود است. امّا در چهره مردان آسيب ديده آخرالزمان، هيچ ترسی از خدا وجود ندارند، اهل معصيت خيلی راحت در برابرشان مرتكب معصيت می‏شوند و آن‏ها هم هيچ عكس ‏العملی از خود نشان نمی‏دهند.

.
روايت دوم درباره نشانه‏ ها و خصلت‏های منفی مردان آخرالزمان می‏فرمايد: “يطيع الرجل زوجته و يعصی والديه”. مردان آسيب ديده دوره آخرالزمان از اطاعت و احترام والدين دوری می‏كنند. در عين حال يك گرايش و اطاعت و پيروی صد در صد از همسران خود در رفتارشان ديده می‏شود. البته منظور اين نيست كه انسان بايد در مسايل خانوادگی تفاهم نداشته باشد، بلكه اشاره به اين مطلب است كه در آخر الزمان مردانی وجود دارند كه صد در صد مطيع زنان خود هستند و در برابر پدر و مادرشان هيچ تواضع و فروتنی ندارند و احترامی برای آنها قايل نيستند.

.

روايت سوم كه برخی آفت‏ های اعتقادی و اخلاقی مردان آسيب ديده اين دوره را نشان می‏دهد میفرمايد: “يكون الرّجل همّه بطنه و قبلته زوجه و دينه دراهمه”: مردان آسيب ديده‏ای وجود دارند كه تمام همت و عزمشان برای پر كردن شكم‏هايشان است و اصلاً به فكر معيشت ديگران نيستند. همسرانشان قبله آنها میباشند. “قبلته زوجته” شايد به اين معنا باشد كه آنها اگر هم اهل نماز هستند آن قدر برای آنها اطاعت از همسر در هر بعدی از ابعاد مهم می‏شود كه گويا اين زن‏ها، خدای مردان خود شده‏اند و برای آنها اطاعت از همسر اطاعت از خدا به حساب می‏آيد؛ و دين آنها هم پول‏شان می‏گردد. يعنی برای آنها مقدس‏ترين و مهم‏ترين مسئله پول و ثروت است.

.

در آخرالزّمان تمام همّت مرد، شکم او و قبله‌اش، همسر او و دینش، درهم و دینار او خواهد بود.

(بشارة الاسلام، ص ۱۳۲)

.

روايت چهارم هم از اين حكايت می‏كند كه مردان از مرد بودن خودشان خسته می‏شوند: “لعن‏اللَّه المخنّثين من الرجال”. تعبير روايت اين است كه اينها از صفات مردانه خود خسته شده و سعی می‏كنند كه گرايش‏ها، تمايلات و حالت‏های زنانه را در خودشان نمايان بكنند. اين گرايش‏ها ممكن است در حرف زدن، آرايش و آراستگی، طرز پوشش باشد، و يا تفكر باشد. خلقت زن و مرد اقتضا می‏كند كه هركدام از آن‏ها مشخصات روحی و روانی خاص خودشان را داشته باشند، امّا در آخر الزمان يكی از اتفاقات شومی كه می‏افتد اين است كه بعضی از مردان می‏خواهند از نظر صفات مثل زنان باشند و به قول يكی از علما، مردانی هستند كه از مرد بودن پشيمان و از مردانگی خسته می‏شوند.

.

تمايل به صفات زنانگی و نمايش‏های زنانگی در آنها ايجاد می‏شود و در نقطه مقابل هم حتی روايتی داريم كه “والمترجَّلات من النّساء” زنانی هم پيدا می‏شوند كه اين‏ها می‏خواهند خصوصيات مردان را در خودشان ايجاد كنند و مثل مردان بشوند. به هر صورت اين مردان مخنث هستند و زن‏ نما كه نمايش زنانه در زندگی شان ايجاد می‏شود مورد لعن خداوند و رسول مكرم اسلام (ع) قرار گرفته‏ اند.

.

روايت آخری كه در اين بخش برايتان عرض می‏كنیم يك هشدار جدّی است برای ما كه می‏فرمايد: “يتسمن الرجال للرجال و النساء للنساء” و “يايتمشط الرجل كما يتمشط المرأة لزوجها”. يكی از آدابی كه در دين از نظر اخلاقی به زن و مرد ابلاغ شده آراستگی ظاهر است. حتی در امور عبادی آراستگی موجب فزونی ثواب آن است. مثلاً در روايت آمده است هنگامی كه می‏خواهيد قرآن تلاوت كنيد، مسواك بزنيد؛ چرا كه دهان شما طريق و سبيل قرائت قرآن است. در روايات داريم اگر كسی مسواك بزند و يا خودش را معطر بكند، هر كدام از اينها ثواب نمازش را هفتاد برابر می‏كند.

.

پس مسلم است كه آراستگی از اصول اخلاقی و دينی است. امّا يكی از آفت‏هايی كه در دوره آخر الزمان برای مردها به ‏وجود می‏آيد اين است كه به جای آراستگی دست به آرايش می‏زنند آراستگی با آرايش امر بسيار متفاوتی است و يا در روايت ديگر می‏فرمايد كه بعضی از مردها در دوره آخرالزمان خود را برای ديگران آرايش می‏كنند، همانند نو عروسی كه برای داماد خودش را آرايش می‏كند. اين مسئله يكی از آسيب‏های جدی است كه ممكن است در آخر الزمان گريبان گير مردها و جوان‏ها بشود. از اين جهت آسيب به شمار می‏رود كه اسلام از مرد روحيات مردانه می‏طلبد و آرايش كردن و آن‏هم به شكل افراطی‏اش مسلماً يكی از حالت‏هايی است كه می‏تواند انسان را از جديت و مردانگی ساقط بكند.

.

اگر شما تاريخ اندلس را مطالعه كرده باشيد می‏بينيد كه برای فتح اندلس از طرف غرب، يكی از شيوه ‏هايی كه غربيان اعمال كردند و توانستند به كمك آن سرنوشت مسلمان‏های آنجا را عوض كنند اين بود كه آمدند به جای آراستگی، آرايش را در بين مردان عمومی كردند و ترويج دادند و نهايتاً وقتی مردان را به آرايش تشويق كرده و عادت دادند و ديگر كسی نبود كه در برابر آنها مقاومت كند و بعد به راحتی آنها توانستند بر سرنوشت آندلس حاكم شوند. اين روايت يك هشدار است كه نبايد به سادگی از آن گذشت.

.
آفت خطرناك‏تر، اين كه در آخر الزمان “يتنافس فی الرّجُل يغارّ عليه من الرّجال” يعنی در آخرالزمان باندهايی به وجود می‏آيند كه طرفدار همجنس بازی هستند و در اين راستا مردان، هوسرانی‏ های خودشان را به يكديگر اختصاص می‏دهند. روايت می‏فرمايد كه “يتنافس فی الرجل”؛ يعنی ممكن است با هم رقابت داشته باشند و بعد می‏فرمايد: “يغّار عليه من الرّجال”؛ يعنی ممكن است دو مرد بر سر مرد ديگری يا فرد ديگری با هم غيرت و حسادت داشته باشند و هر يك رقيب ديگری برای رسيدن آن فرد باشد.

.
گاهی شده است كه ما در بين جوامع اسلامی اين مطلب را ديده‏ايم كه از طرف غرب با تشكيل باندهايی مشخص و با نام و نشان، گروه‏ هايی تشكيل می‏شود و بر اين اساس هدف‏ هايی را دنبال می‏كنند. در هر صورت اين هم يكی از مسايلی است كه در روايات به عنوان آسيب و آفت مردها در آخر الزمان وارد شده كه ممكن است مردانی بالاتر از آرايش به مسايل ديگری مانند قوم لوط روی بياورند.

.

البته نبايد نسبت به همه آنها كه در آخرالزمان زندگی می‏كنند بدبين باشيم؛چرا كه در آخرالزمان دو حركت متضاد از دو گونه مردم در دفاع يا دوری از دين اتفاق خواهد افتاد در واقع همه جا تاريك نيست در كنار ارتدادها و اين چهره‏ های آسيب ديده، مردان و زنانی وجود دارند كه می‏توانند با تحمل شرايط موجود در آن زمان راه حق و دفاع از حق را بپيمايند.

.

مردان و زنان آخرالزّمانی، دچار نوعی «قحط غیرت» می‌شوند تا جایی که در دفاع از کیان عفّت و نجابت خانواده‌های خود دچار نوعی بی‌حسّی و بی‌میلی می‌گردند و گاه به عمد، ناموس خویش را در معرض دید نامحرمان قرار می‌دهند و حتّی به بی‌عفّتی‌ها و خودفروشی ایشان رضایت می‌دهند.

(به شما چه ربطی داره کی چی میپوشه و آزادی و انتخاب و اینجور صحبتا!)

.

مرد از همسرش انحرافات جنسی را می‌بیند و اعتراضی نمی‌کند. از آنچه از طریق خودفروشی به دست می‌آورد، می‌گیرد و می‌خورد. اگر انحراف سراسر وجودش را فرا گیرد، اعتراض نمی‌کند، به آنچه انجام می‌شود و در حقّش گفته می‌شود، گوش نمی‌دهد. پس چنین فردی دیوث است (که بیگانگان را بر همسر خود وارد می‌کند).

(إلزام الناصب، ص 195)

.

زنان در آن زمان (آخرالزمان)، بی ‌حجاب و برهنه و خودنما خواهند شد.

(من لایحضره الفقیه، ج۳، ص۳۹۰، ح۴۳۷۴)

موضوعات: گزارشات فرهنگی مدرسه  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...