خودسازی معنوی زمینه‌ساز تعجیل ظهور امام زمان(عج) است

 

یک عضو هیات علمی جامعة‌الزهراء(س)، گفت: خودسازی معنوی و دوری از گناه، زمینه ظهور ولی عصر(عج) و تحقق عدل در جهان را فراهم می‌کند.

معصومه ظهیری با گرامیداشت آغاز امامت و ولایت حضرت ولی عصر(عج)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، گفت: طبق روایات ائمه اطهار(ع)، افضل‌ترین اعمال انتظار فرج و دعا برای ظهور است.

وی آماده کردن زمینه برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: وظیفه فردی همه، خودسازی معنوی و دوری از گناه است به ویژه در این عرصه نقش بانوان در تربیت نسلی صالح و با تقوا دارای اهمیت بیشتری است.

این استاد حوزه تاکید کرد: اگر جامعه به سوی بهتر شدن متحول گردد بسترهای لازم در جهت فرج و ظهور امام زمان(عج) فراهم می‌شود و هر فردی که خود را به سمت بهتر شدن سوق دهد مورد عنایت و لطف خداوند قرار می‌گیرد و می‌تواند با گام نهادن در مسیر حق خود را از گمراهی و ظلم نجات دهد.

ظهیری با اشاره به اهمیت تبیین فرهنگ انتظار در جامعه، گفت: امامان معصوم به ویژه امام حسن عسکری (ع) نقش مهمی در تبیین فرهنگ انتظار برای شیعیان داشتند و امروز شیعیان نقش مهمی در احیای این فرهنگ و زمینه سازی برای ظهور دارند.

این استاد حوزه‌های علمیه خواهران، افزود: امام زمان(عج) در زمان غیبت هدایت تکوینی را بر عهده دارد و اگر هدایت‌های ایشان نبود عالم متزلزل می‌شد ولی در عصر ظهور ایشان با عدل و قسط در جهان حکومت دینی و جهانی ایجاد می‌کند.

ظهیری در این راستا افزود: امام علی(ع) هنگامی که حمایت مردم را دید پس از 25 سال خانه نشینی حکومت را در دست گرفت و امروز نیز وظیفه پیروان حضور در رکاب حضرت ولی عصر(عج) و آماده سازی جامعه اسلامی برای ظهور است.

 

موضوعات: گزارشات فرهنگی مدرسه  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...