آثار صله رحم

( زیاد شدن عمر انسان)

یکی از فواید دنیوی صله رحم این است که خداوند به خاطر این کار، عمر انسان را زیاد می‌ کند و دچار مرگ ناگهانی نمی شود. از محمد عبیدالله روایت شده که حضرت رضا(ع) می ‌فرمایند: (مردی از عمرش ۳ سال مانده بود. وی صله رحم می ‌کند و خداوند آن را به سی سال تبدیل می‌ کند، که خداوند هر چه خواهد می کند)

( دفع بلا و زیاد شدن دارایي)

اگر بخواهیم از بلاهای فردی و اجتماعی در امان باشیم و در تیررس انواع بلاها قرار نگیریم یکی از بهترین راه‌ها همان صله رحم است. حضرت امام باقر(ع) می‌ فرمایند: (صله رحم اعمال را پاک، اموال را بسیار، بلاها را بر طرف می‌ کند و حساب را آسان کرده و اجل را عقب می اندازد)

(نیکویی اخلاق و پاکی جان)

صله رحم باعث از بین رفتن کینه ‌ها می ‌گردد. چرا که از نزدیک همدیگر را می ‌بینیم و حس می‌کنیم و با هم رابطه برقرار می ‌کنیم و این ارتباط، رفتارمان را نیکو جلوه می ‌دهد و در سخن گفتن‌هاست که گره ‌های سوء ظن و کینه باز می شود و جایش را صفا و صمیمیت پر می ‌کند. حضرت امام صادق(ع) می ‌فرمایند: «صله رحم اخلاق را نیکو، دست را بخشنده، جان را پاکیزه، روزی را افزون کرده و اجل را عقب می‌اندازد.»

(مرگ نیکو و راحتی حساب)

اگر انسان بخواهد با نیکویی و خوبی از دنیا برود یکی از راه‌هایش صله رحم است. چرا که صله رحم انسان را از انواع بد مردن و دچار شدن به انواع بیماری‌های خطرناک و مرگ ناگهانی نجات می ‌دهد و باعث می ‌شود تا انسان در آخرت هم حسابش راحت باشد.

امام صادق(ع) می فرمایند: «صله رحم، حسابرسی را در قیامت آسان می ‌کند و انسان را از بد مردن باز می دارد.»

موضوعات: گزارشات فرهنگی مدرسه  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...