نرجس
 
   



بازتاب گسترده سخنان مقام معظم رهبری در رسانه‌های بین‌المللی

شناسهٔ خبر: 2928869 - چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
بین الملل > ایران در جهان
سخنان امروز مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر درباره فاجعه خونین منا و هشدار به عربستان سعودی در این خصوص، با واکنش های مختلفی از سوی رسانه های خارجی همراه بوده است.
به گزارش خبرنگار مهر، حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا صبح امروز در مراسم دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر حضور یافتند.
رهبر انقلاب با اشاره به فاجعه تأسف بار و خونين منا خاطرنشان کردند: مسئولان عربستان به وظایف خودشان عمل نمی کنند و درمواردی عکس آن عمل می کنند و موذیگری می کنند. ایران اگر بخواهد عکس العمل نشان دهد اوضاع آنها خوب نخواهد بود.
در این مراسم، ایشان این فاجعه را به دليل جان باختن هزاران نفر از حجاج مسلمان به ويژه صدها نفر از حجاج ايراني، عزا و مصيبتي واقعي براي ملت ايران خواندند و با اشاره به لزوم تشکيل کميته حقيقت ياب با حضور کشورهاي اسلامي و از جمله ايران، فرمودند: دولت عربستان در انتقال ابدان مطهر جان باختگان به وظايف خود عمل نمي کند و جمهوري اسلامي ايران نيز تاکنون با خويشتنداري و ادب اسلامي، حرمت برادری را در دنیای اسلام نگه داشته است، اما اين را بدانند که اندک بي احترامی به دهها هزار نفر از حجاج ايراني در مکه و مدينه و عمل نکردن به وظايف براي انتقال ابدان مطهر، عکس العمل سخت و خشن ايران را در پي خواهد داشت.
فرمایشات حضرت آيت الله خامنه اي در رسانه ها و محافل مطبوعاتی خارجی از بازتاب و واکنش های بسیاری برخوردار بود، به نحوی که خبرگزاری های زیادی دقایقی پس از آغاز فرمایشات ایشان به انعکاس بخش هایی از آن پرداختند.
خبرگزاری فرانسه در تیتر خبر خود در خصوص سخنرانی مقام معظم رهبری نوشت: ایران هشدار داد در صورتیکه عربستان از بازگرداندن جان باختگان ایرانی خودداری کند، با واکنش سختی مواجه خواهد شد.
این خبرگزاری در ادامه، خویشتنداری جمهوری اسلامی ایران با تمسک به برادری و ادب ایرانیان را از قول رهبر انقلاب مورد اشاره قرار داده و این بخش از سخنان ایشان را مورد تأکید قرار داد: مسئولین سعودی در انجام وظایف خود قصور کرده اند. سعودی ها باید بدانند که کوچکترین بی احترامی به ده ها هزار زائر ایرانی در مکه و مدینه و عمل نکردن به تعهدات خود در بازگرداندن پیکر جان باختگان به ایران، واکنش سخت و سرسختانه ایران را به همراه خواهد داشت.

صفحات: 1 · 2 · 3

موضوعات: رهبرم  لینک ثابت
[سه شنبه 1395-06-16] [ 09:58:00 ق.ظ ]





در هر جامعه‌ای که قرآن به عنوان دستور زندگی و مقررات بین مردم قرار نگیرد در آنجا قرآن به معنای واقعی مهجور است. البته وجود قرائت قرآن در میان مردم یک کشور نعمت بزرگی است ولی این کافی نیست و استعمارگران برای تحقق این وضع سرمایه گذاری‌های بسیاری کرده‌اند.
بیانات مقام معظم رهبری پیرامون قرآن کریم

موضوعات: رهبرم  لینک ثابت
[یکشنبه 1395-06-14] [ 09:06:00 ق.ظ ]




اهمیت فضازی مجازی  به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است…..

موضوعات: رهبرم  لینک ثابت
[دوشنبه 1395-01-30] [ 08:19:00 ق.ظ ]




آنان که معنای ولایت را نمی داننددر کار ما سخت در مانده اند……

موضوعات: رهبرم  لینک ثابت
 [ 08:17:00 ق.ظ ]




تقدیم به رهبر وامامم......

حضرت امام خامنه ای (روحی فداه)

چه زیبا می شوی وقتی به منبر خطبه میخوانی…

نمایان می شود کرببلا وقتی رجز خوانی ….

مسلمانان تماما از تو خط مشی می گیرند…

که تنها تو به جا آوردی ار کان مسلمانی…

تمام حاکمان غرب می دانند ومی ترسند…..

که تو با چفیه ات اعلام کرد مرد میدانی…

عزیز فاطمه حکم جهاد از تو .جهاد از ما…

که ماییم آن بلاجویان ویاران خراسانی

چه می فهمد از خیبر.چه می فهمند کیسانی

تو مقدادی .تومختاری.تویی مالک اشتر

تو پرچمداراسلامی وتواز نسل سلمانی….

ادامه »

موضوعات: رهبرم  لینک ثابت
[سه شنبه 1394-12-25] [ 08:37:00 ق.ظ ]




با ولایت تا شهادت.......

چه غریبانه قدم میزدی!!!!!!!

میان  رفیق های که رفتند….

وحالا تو مانده ای ونا رفیق هایی  که هریک سهمی در غربتت .در سپید کردن موهایت دارند……

موضوعات: آیات وروایات, رهبرم  لینک ثابت
 [ 08:32:00 ق.ظ ]




مقام معظم رهبری…..



وظیفه خود می دانم که از لبیک عمومی مردم به فراخوان نظام اسلامی سپاسگزاری وپاداش وهدایت الهی را برای آنان مسالت نمایم….

موضوعات: رهبرم  لینک ثابت
[دوشنبه 1394-12-10] [ 11:46:00 ق.ظ ]




تاکنون امام خامنه ای امر به چه جهادهایی فرمودند:

۱- جهاد علمی؛
من عقیده‌ام این است كه كار علمی در دانشگاه و در كشور باید جهادی باشد؛ كار علمیِ جهادی انجام بگیرد.۹۲/۵/۶

یکی از انواع جهاد با نفس هم این است که شما شب تا صبح را روی یک پروژه‌ی تحقیقاتی صرف کنید و گذر ساعات را نفهمید. ۸۹/۴/۲

۲- جهاد اقتصادی؛
امروز هر کسی بتواند به اقتصاد کشور کمک بکند، یک حرکت جهادی انجام داده است.۹۴/۱/۱

تعصب در مصرف کالای داخلی؛
محصولات داخلی را مردم مصرف کنند؛ نروند دنبال این نشانه‌ها. حالا مُد شده است بگویند «بِرَند» است، بِرَند فلان؛ بِرَند چیست! بروید سراغ مصرف تولیدات داخلی. آن چیزهایی که مشابه داخلی دارد، متعصّبانه و با تعصّبِ تمام، ملّت ایران، خارجیِ آن را مصرف نکنند.۹۳/۱۱/۲۹

۳- جهاد فرهنگی؛
واقع قضیّه این است كه كارزار فرهنگی از كارزار نظامی اگر مهم‌تر نباشد و اگر خطرناك‌تر نباشد، كمتر نیست؛ این را بدانید؛ یعنی میدانید هم شما، واقعاً یك میدان كارزار است اینجا.۹۲/۹/۱۹
۸ مهٔ، ۱۸:۵۹ - ‪+98 916 057 6792‬: یا الله تمام عزیزانی که در این گروه مبارک هستند و در دل پاکشان حاجتی دارند، گره ای دارند، بیماری ای دارند، از روی لطف و کرمت عنایت خاص بفرما ﺍﺯ ﺗﻮ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﺭﻭﺯی ﭘﺎﻙ ﻭ ﺣﻼﻝ ﺑﺮ ﻣﺎ ﺍﺭﺯﺍنی ﺩﺍﺭﻱ، ﻭ ﺭﻭﺯ ﺑﻪ ﺭﻭﺯ ﺑﺮ ﺛﺮﻭﺕ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ همتی ﻭاﻻ ﻭ ﺩﺳﺘﺎنی ﺑﺨﺸﻨﺪﻩ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺑﻴﻔﺰﺍیی یا غافر الذنب، روی گناهان و خطاهای ما قلم عفو بکش ﺧﺪﺍﻭﻧﺪﺍ ﺩﺳﺘﺎﻧﻢ ﺭﺍ ﻋﺎﺟﺰﺍﻧﻪ ﺑﻪ ﺩﺭﮔﺎﻫﺖ ﺩﺭﺍﺯ ﻣﻲ ﻛﻨﻢ ﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﺧﻮبی ﻭ ﺷﺎﺩی ﺗﻤﺎمی ﻛﺴﺎنی ﺭﺍ ﻛﻪ می ﺷﻨﺎﺳﻢ ﻭ نمی ﺷﻨﺎﺳﻢ ﺭﺍ می ﺧﻮﺍﻫﻢ ﺍﺯ ﺗﻮ می ﺧﻮﺍﻫﻢ ﻧﻌﻤﺖ ﺳﻼﻣﺘﻴﺖ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻫﻴﭻ ﻛﺪﺍﻡ ﺍﺯ ﺑﻨﺪﮔﺎﻧﺖ ﺩﺭﻳﻎ نکنی ﺍﺯ ﺗﻮ می ﺧﻮﺍﻫﻢ ﻧﻮﺭ ﻫﺪﺍﻳﺘﺖ ﺭﺍ ﭼﺮﺍﻍ ﺭﺍﻩ ﺗﻤﺎمی ﺑﻨﺪﮔﺎﻧﺖ ﻗﺮﺍﺭ ﺩهی ﺗﺎ ﭘﺎی ﺩﺭ ﺑﻴﺮﺍﻫﻪ ﻫﺎ ﻧﮕﺬﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺩﺭ ﻣﺴﻴﺮ ﺗﻮ ﻗﺪﻡ ﺑﺮﺩﺍﺭﻧﺪ یا ربي توفیق اعمال نیک را نصیب همه ی ما بفرما یا الله همه ما در این خانواده جمع شدیم امشب با دستای خالی صدایت می زنیم و العفو و العفو و العفو یا قاضی الحاجات از روی خیریت و مصلحتت، حاجات ما را روا بفرما یا الله جوانان رو به راه راست هدایت بفرما اللهم اعطنا سئلنا و فوق سئلنا برحمتک یا ارحم الراحمین یا الله پدر و مادر هایمان را ببخش و اموات ما را مورد رحمت و مغفرت خودت قرار بده. به تک تک اعضای این خانواده دینی و مبارک و به خانواده هایمان ایمان و تقوایی قوی و اخلاص و استقامت در امور دین و دنیا عطا بفرما ای الله از تو فقط کمک میخواهیم همه امورمان را اصلاح بفرما و مرا اندازه یک چشم به هم زدن به حال خود رها مکن پروردگارا ما را تسلیم فرمان خود قرار بده و از نسل ما امتی، فرمانبردار خودت پدیدآر یا الله علماء کرام جهان اسلام را در پناه خودت حفظ کن یا الله از تو میخواهیم بهترین دنیا و بهترین آخرت و بهترین زندگی و بهترین موت را نصیبمان بفرمایی . ﺍﺯ ﺗﻮ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﺑﺎﺭﺍﻥ ﻋﺸﻖ ﻭ ﻣﺤﺒﺖ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻗﻠﺒﻬﺎ ﺑﺒﺎﺭﺍنی ﻭ ﻏﺒﺎﺭ ﻛﻴﻨﻪ ﻭ ﻧﻔﺮﺕ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﻟﻬﺎ ﭘﺎﻙ ﮔﺮﺩﺍنی پروردگارا بهترین اعمال ما را اعمال آخر عمر ما قرار بده یا الله مریضان این گروه و تمام مریضان را شفا عنایت بفرما یا الله شفاعت رسول‌الله رانصیبمان بگردان و آب کوثر را به ما بنوشان اللهم باعد بیننا و بین نارک کما باعدت بین المشرق و المغرب یا رب سختی ها و سدهای دنیا و آخرت را از پیش روی جمع حاضر و غایبمان و جمیع مسلمین بردار یا مقلب القلوب، قلبهای ما را جلا بده با یاد و نام خود الله عزیز، عفو و عافیت دنیا و آخرت را از تو می خواهیم عفو کن همه ما را یا عزیز یا رب جنت فردوس نصیب تک تک اعضای این خانواده بفرما یا الله یا الله سبحان پرونده اعمالمان سیاه هست گناه کاریم همه ما را ببخش یا الله دعاهای ما را قبول بفرما و ما را در بهشتت کنار هم قرار بده و بهترین روزهای ما را روز ملاقات خودت قرار بده خداوندا جوانان رو پایبند نماز روزه و احکام اسلام کن

آمین یا رب العالمین…

موضوعات: رهبرم  لینک ثابت
[جمعه 1394-06-06] [ 02:20:00 ب.ظ ]




لب بگشای روحی فذائ

به طورسکوت رفته ای موسای زمان……
خدا کند به چله نرسد سکوتتان…
این جاهلان معاویه صفت.گوساله می چراننددر نبودتان ….
لب بگشای روحی فذائ

موضوعات: آیات وروایات, رهبرم  لینک ثابت
[دوشنبه 1394-05-26] [ 08:58:00 ق.ظ ]




خدایا رهبرم درپناهت
موضوعات: رهبرم  لینک ثابت
[چهارشنبه 1394-04-24] [ 11:27:00 ق.ظ ]