نرجس
 
   



اقامه حدود در زمان حضور امام
محقق حلی می¬فرماید: «لایجوزُ لاحدٍ اقامه الحدود الا الامام، مع وجوده أو مِن نصبه لاقامتها»
در زمان حضور امام (ع) هیچ کس جز او یا کسی که از سوی او برای این سمت منصوب شده، مجاز نیست اقامه حدود نماید.
اقامه حدود زمانی بر امام واجب است که مبسوط¬الید باشد، دوم اینکه آیا کسی که از طرف امام برای اقامه حدود منصوب می-شود نیاز به نصب خاص دارد یا نه؟ دو قول وجود دارد.
چون اقامه حدود در رابطه با ضرب و جرح و قتل است، برخی قائل هستند نیاز به نصب ویژه از ناحیه امام دارد. از ظاهر کلام محقق حلی و فقهای دیگر، جواز اقامه حدود برای امام استفاده می¬شود نه وجوب اقامه حدود. و اگر امام مبسوط الید باشد باید حدود را اجرا کند، در غیر این صورت احکام الهی تعطیل می¬شوند.

موضوعات: امام زمان "عج"  لینک ثابت
[شنبه 1395-07-17] [ 08:16:00 ق.ظ ]






– اولین شرط انتظار؛ معرفت است تا انسان میهمان خود را نشناسد و از خصوصیات خوب او مطلع نباشد، منتظر او نخواهد شد. تنها هنگامی انسان در انتظار کسی می نشیند که او را خوب بشناسد اما اگر انسان کسی را نشناسد ولو بداند که آن شخص خواهد آمد برایش اهمیتی نخواهد داشت و منتظر او نخواهد ماند. در مورد انتظار امام زمان هم چنین است.
کسانی که آن حضرت را نمی شناسند مانند کفار و یا اهل ادیان دیگر، هرگز انتظار او را نمی کشند. اما کسانی که او را می شناسند و ارزش او را می شناسند و مقام او را می دانند منتظر او می مانند. کسانی که امام زمان (عج) را نمی شناسند اگر چه به ظاهر مسلمان باشند چنانچه در این حال بمیرند در حال جاهلیت از دنیا رفته اند. چنانکه پیامبر اکرم (ص) فرمود: «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه؛ هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مردن جاهلیت از دنیا رفته است».

صفحات: 1 · 2 · 3 · 4

موضوعات: امام زمان "عج"  لینک ثابت
[سه شنبه 1395-06-16] [ 08:08:00 ق.ظ ]




منتظران واقعی امام زمان چه وظایفی دارند؟
وظیفه منتظر امام زمان (عج) این است که مانند یک منتظر واقعی زندگی کند. وقتی انسان حقیقتا منتظر کسی باشد تمام رفتار و سکناتش نشان از منتظر بودن او دارد. به عنوان مثال اگر منتظر میهمان باشد حتما خانه را تمیز و مرتب می کند، وسایل پذیرایی را آماده می کند و با لباس مرتب و چهره ای شاداب در انتظار می ماند. چنین کسی می تواند ادعا کند که منتظر میهمان بوده است. اما کسی که نه خانه را مرتب کرده است و نه وسایل پذیرایی را آماده نموده است و نه لباس مرتب و تمیزی پوشیده است و نه اصلاً به فکر میهمان است اگر ادعا کند که در انتظار میهمان بوده همه او را ریشخند خواهند کرد و بر گزافه گویی او خواهند خندید.
بنابراین انتظار باید قبل از آنکه از ادعای انسان فهمیده می شود از رفتار و کردار او فهمیده شود. با چنین توضیحی روشن است که یک منتظر واقعی امام زمان باید رفتارش به گونه ای باشد که هر لحظه منتظر ظهور امام زمان(عج) باشد. یعنی در هر لحظه که این خبر را به او بدهند خوشحال شود و آماده باشد برای یاری امام زمان (عج) با مال و جان خویش جهاد نماید و خود را در راه آن حضرت فدا نماید.
بنابراین یک منتظر واقعی اهل گناه و دلبستگی به دنیا نیست چرا که چنین کسی نمی تواند از وابستگی ها و دلبستگی ها و آلودگی ها دست بردارد و آماده به خدمت در جهت اهداف مقدس امام زمان(ع) باشد

موضوعات: امام زمان "عج"  لینک ثابت
 [ 08:06:00 ق.ظ ]




موضوعات: امام زمان "عج"  لینک ثابت
[پنجشنبه 1395-06-11] [ 03:13:00 ب.ظ ]




موضوعات: امام زمان "عج"  لینک ثابت
 [ 02:28:00 ق.ظ ]




من هوای تو را به سر دارم …

تو هوای دل مرا داری؟

موضوعات: امام زمان "عج"  لینک ثابت
[شنبه 1395-06-06] [ 04:38:00 ب.ظ ]




حضرت صاحب الزمان (عج):

به شیعیان ودوستان ما بگویید.که خدا رابه حق عمه ام حضرت زینب(س)قسم دهند .که فرج مرا نزدیک گرداند…

موضوعات: امام زمان "عج"  لینک ثابت
[چهارشنبه 1395-02-29] [ 10:22:00 ق.ظ ]




ای خوش آن چشم که به یک چشم زدن روی تو دید…

ای خوش ان گوش که یک  لحظه  صدای تو شنید..

ای خوش ان سر که به خاک سر کویت غلطید…

ای خوش آن دست که بر دامن لطفت تو رسید…

موضوعات: امام زمان "عج"  لینک ثابت
[چهارشنبه 1395-02-15] [ 12:14:00 ب.ظ ]